Dag 15: Donderdag 22 mei 2014 - Reisverslag uit Empuriabrava, Spanje van Leo en Greet Goede - WaarBenJij.nu Dag 15: Donderdag 22 mei 2014 - Reisverslag uit Empuriabrava, Spanje van Leo en Greet Goede - WaarBenJij.nu

Dag 15: Donderdag 22 mei 2014

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Greet

23 Mei 2014 | Spanje, Empuriabrava

Na een wat mindere nachtrust; een mug die binnen gedrongen was in onze “slaapkamer” vond het zo nodig om mij te treiteren met z’n gezoem en ook nog diverse malen te steken. Uiteindelijk bij het ochtendgloren was hij voor mij, plat geslagen op m’n hand.
Nog even geslapen en daarna op een vrolijke manier gewekt door het fluiten van een zangvogeltje die in de boom naast onze auto z’n beste repertoire naar buiten bracht. Een fijne manier om in ieder geval wakker te worden.
Na het ontbijt en het inpakken van de auto uiteindelijk vertrokken richting Spanje. Greet buitenom en ik langs de kust. Ik had een GPS route van Cyprien sur Plage naar Roses geladen maar bij Collioure zag ik al dat dat wel een heel toeristische route was. Uiteindelijk besloten om toch maar de doorgaande weg route langs de kust te nemen. Na zo’n 6km daagde het eerste probleem: een brug en een tunnel van 500m verboden voor fietsers en wandelaars. Als brutale Hollander maar net gedaan of ik het bord niet gezien had en vol gas deze horde genomen. En geen Fransman; toch zeker wel 50 auto’s die op de claxon ging. Hoef je bij ons in Holland niet te proberen!
Ik had in m’n hoofd zitten dat het tot Llanca alleen maar klimmen was en daarna een lange afdaling naar Empuriabrava. Dat bleek toch ietsje anders te zijn. Vanaf Collioure kregen we achtereenvolgens: Port-Vendres, Banyuls-sur-Mer, Cerbere en Portbou en daarna van de kust het binnenland in richting Llanca. Bij al die plaatsjes daalde je weer tot zeeniveau en daarna kwam weer de volgende klim. Ik had er best tegenop gezien maar uiteindelijk hoefde ik in het geheel niet tot aan het gaatje en was het best afwisselend. Na Llanca stond er veel wind en waren de wegen langgerekter. Eigenlijk veel zwaarder dan het eerste stuk. Bij Roses rechtsaf richting Empuriabrava en na 5 a 6 km aankomst op de camping.
Daar had het ontvangstcomité (familie, vrienden en kennissen) een finishvlag opgehangen; hadden ze de champagne koud staan een bloemenkrans gemaakt en nog veel meer bloemen maar kwam ik onverwachts uit een andere hoek binnenzeilen. Te laat dus voor de aankomstfilm en foto’s. Dus even verder fietsen, draaien en rustig naar de finish.
Ik moet zeggen: het was geweldig met de nodige tranen maar wel iets om nooit te vergeten. Nog bedankt allemaal!
De uiteindelijke finish ligt nog 60 km verder op onze eigen camping maar daar gaan we zaterdag heen.
Nu eerst een rustdag en het is vandaag (vrijdag) heerlijk weer.
De dames zijn op de fiets naar het dorp en vader schrijft in de zon dit verhaal. Helemaal top dus. Zondag de laatste episode van deze reis. Wordt vervolgd.

  • 23 Mei 2014 - 16:37

    Ed En Dees:

    Gefeliciteerd!!!! Super prestatie. Geniet lekker verder van jullie vakante. Xxx

  • 23 Mei 2014 - 16:55

    Anita Van Beek:

    Iglo.nl

  • 23 Mei 2014 - 16:57

    Anita Van Beek:

    Super gedaan . Gefeliciteerd. Gr. Ben en Anita van beek

  • 23 Mei 2014 - 20:24

    Rob Verhoef:

    Leo van harte gefeliciteerd man wat een top prestatie, ik doe het niet na, nu genieten maar.

    Groeten, Rob.

  • 23 Mei 2014 - 20:24

    Rob Verhoef:

    Leo van harte gefeliciteerd man wat een top prestatie, ik doe het niet na, nu genieten maar.

    Groeten, Rob.

  • 23 Mei 2014 - 21:40

    Tjeerda En Evert:

    leuk stukje heb je geschreven Leo ,we vinden het super dat je een paar dagen bij ons bent gebleven. we hebben diepen bewondering voor jullie beide.

  • 23 Mei 2014 - 21:48

    Sonja:

    Lieve Leo en Greet,
    Leo van harte gefeliciteerd met jouw droomwens, toppie!!!! en Greet met jouw lef om dit in je eentje met de auto te klaren.
    Ik ben blij dat jullie heelhuids in Spanje zijn aangekomen en dat in zo'n rap tempo.
    Leuk om dit allemaal via jullie verslag en foto's mee te beleven. Nu het laatste stukje nog, dus nog even opletten! Laat het allemaal maar lekker bezinken en geniet verder van jullie vakantie,
    groetjes Sonja en Kemal en een poot van Donder.

  • 23 Mei 2014 - 23:35

    Martha:

    Hoi Leo en Greet,

    Geweldig dat jullie er (bijna zijn). Dat laatste stukje is voor jou nu een peulenschil. Ik neem mijn pet voor jou en ook voor Greet af. Een bijzondere prestatie. Met erg leuk geschreven stukjes over de reis.

    Voor straks, over een paar dagen, een hele fijne vakantie op La Siësta.

    Groetjes Martha en Piet

  • 24 Mei 2014 - 10:13

    Michel:

    Hoi Leo en Greet,

    Proficiat met jullie prestatie en volgens mij hebben jullie ondanks voor en tegenspoed enorm genoten van de mooi reis. Wat een prestatie, super gedaan hoor. en uhhh Leo, ben wel een beetje jaloers, ik wil die trip eigenlijk vanaf mijn 18e al een keer maken, ik hoor de verhalen nog wel eens bij De TfL.
    Geniet nog van jullie dagen en een behouden terugreis !!!

  • 24 Mei 2014 - 10:33

    Peter En Nicoline:

    Hoi Leo en Greet,
    Wat een topstel zijn jullie samen, geweldige prestatie, over een paar dagen komen we achter jullie aan (maar dan wel met de auto). Is het na 15 jaar toch gelukt, super man.
    Tot volgende week.
    Peter en Nicoline

  • 24 Mei 2014 - 20:47

    Joke:

    Lieve Leo en Greet,
    Gefeliciteerd met deze topprestatie! Knap hoor en een droom hebben jullie samen werkelijkheid laten worden. En wat zo leuk is door de reisbeschrijvingen was het net of we er een beetje bij waren.
    liefs en tot volgende week,
    Joop en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Greet

Leo en Greet starten op 8 mei 2014 hun avontuur. Leo op de fiets en Greet met de auto richting Camping La Siesta in Calella de Palafrugell (Spanje). Via deze site kunnen jullie zien hoe de reis verloopt.

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 9674

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Leo en Greet on Tour naar Spanje

Landen bezocht: