Dag 10: Zaterdag 17 mei 2014 - Reisverslag uit La Roque-sur-Cèze, Frankrijk van Leo en Greet Goede - WaarBenJij.nu Dag 10: Zaterdag 17 mei 2014 - Reisverslag uit La Roque-sur-Cèze, Frankrijk van Leo en Greet Goede - WaarBenJij.nu

Dag 10: Zaterdag 17 mei 2014

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Greet

18 Mei 2014 | Frankrijk, La Roque-sur-Cèze

Vandaag vertrokken met een strak blauwe lucht en voor het eerst korte mouwen. En ook de wind waait nog steeds uit de goede hoek. Gelukkig want vandaag hebben we redelijk wat beklimmingen; in het begin gelukkig de hoogste percentages en daarna nog wat klimmetjes in de buurt van de camping. Vandaag was het vooral genieten van het weer; de mooie rotspartijen die aan de rivier de Doubs doet denken (foto speciaal voor Henk); de lange afdalingen waarbij ik regelmatig in de remmen moet om niet uit de bocht te vliegen en de schitterende natuur. Veel kilometers lange landweggetjes tussen de wijngaarden en de lavendelvelden. Ook de wijnboeren doen hier aan risicospreiding. Regelmatig zie je deze gaarden en velden naast elkaar. Zo'n 20km voor de camping steken we de rivier de Rhone over en komen in Pont-St.Esprit; een schitterende oude ommuurde stad. Vlak voor de beklimming naar de camping nog even Greet bellen om zeker te zijn dat ik niet voor niks omhoog moet. Ik was namelijk vergeten om in mijn GPS de alternatieve route naar Narbonne erin te zetten. Dus bij Rochegude gaf hij aan einde rit omdat hier de splitsing is naar 2 eindpunten. Met het boekje lukte het gelukkig om de laatste 35km tot een goed einde te brengen. Op de camping stond Greet me op te wachten en zei dat ze een verrassing voor me had. We hadden een bekende Naderlander als overbuurman. En ja hoor het zal niet zo zijn; we komen weer op tv. Aan de overkant stond een oude vouwwagen met aan de ene kant een tentje en aan de andere kant een oude mercedes. Frans Bauer dus die hier bezig was met zijn tv opnames. De gast van vandaag is Irene Wust die hij aan het ophalen was van het vliegveld. Toen we 's avonds in het restaurant naar het voetballen zaten te kijken kwam hij binnen en raakte we al gauw aan de praat. Omdat Irene een sportster is en wij ook wel redelijk sportief bezig waren leek het hem wel leuk om laat in de avond langs te komen. Rond een uur of elf gingen ze tanden poetsen en hadden wij in een keer de gehele filmploeg op ons plekkie. Frans blijft een fijne en normaal mens; hardstikke leuk dus. Alleen voor ons doen wel laat naar bed.
We zitten nu in La Roque-sur-Ceze en nemen morgen een rustdag. Heerlijk!!!!!!!!

• 18 Mei 2014 - 14:22

Léonie:

Hahaha fantastisch!!! :-)

• 18 Mei 2014 - 15:53

Sonja:

Het moet niet gekker worden, jullie worden nog eens bekende nederlanders. Leuk hoor.

• 18 Mei 2014 - 17:33

Henk Vlassak:

Hallo Leo en Greet,

Het gaat jullie goed zo te lezen. Fijn dat jullie het slechte weer achter jullie hebben gelaten.
    En in goed gezelschap. Geniet ervan.
    Dank voor de mooie Flash Backs (lees foto).

Groet, Henk

• 18 Mei 2014 - 19:36

Ramona:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen! En vooral leuk dat niet alleen wij jullie bijzonder vinden, maar Frans en Ireen ook! Genieten nog!

• 19 Mei 2014 - 17:33

Jessica:

Hoe gingen klimmetjes? Greet geniet je ook? Weer op tv toemaar. Leuk hoor!